Aquest apartat del llibre, "Usos educatius dels blogs. Recursos, orientacions i experiències per a docents" de Francesc Balagué i Felipe Zayas, tracta de les característiques dels blogs en vers l'ensenyament.
La introducció dels blogs a les aules, suposa un increment de la comunicació, ja no només amb el professor, sinó amb tots els companys de l'aula i/o, fins i tot, amb gent d'altres llocs.
Un blog, com es cita en el llibre, és modificable, reeditable i es pot organitzar mitjançant etiquetes i categories.
El fet que els blogs tinguin un propòsit i un destinatari, afavoreix l'escriptura reflexiva. Aquesta té els següents objectius:
a) Construir una propia identitat.
b) Construir una representació del destinatari.
c) Explicar el proposit de les entrades.
d) Controlar la presentació de les entrades.
Com ja sabem, un blog implica interacció. Serveix per:
1) Pensar
2) Escriure de manera reflexiva, és a dir, adequant el discurs.
3) Participar en converses.
4) Compartir informació, etc.
Caterina Guinart Casas
lunes, 12 de octubre de 2009
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
Crec que és interessant aquest apartat, ja que, els blogs a vegades no es veuen com una eina de treball i de col·laboració i en aquest comentari queda resumit la importància i el que suposen els blogs.
ResponderEliminarEste comentario ha sido eliminado por el autor.
ResponderEliminarEstic d'acord amb la introducció dels blogs a les aules i també amb que afavoreixen l'escriptura reflexiva.
ResponderEliminarL'escriptura és molt important pels nens, i els blogs els ajuden a ser més coherents, polits i clars a l'hora d'escriure, ja que com molt bé ha explicat, tots els textos tenen un propòsit i un destinatari i això fa que estiguin més atents quan escriuen.
El que has escrit en aquesta entrada es veritat, els blocs tenen moltes funcions. A l'escola es fan servir perquè els nens pengin les seves activitats o reflexions de classe, és a dir, és una eina de treball important. Amb el que has escrit queden clares totes les funcions que pot tenir un bloc.
ResponderEliminar